Agencje public relations zajmują się opracowywaniem różnych strategii komunikacji. Z ich usług korzystają duże firmy notowane na giełdzie, korporacje czy instytucje finansowe. Komunikacje w zakresie PR-u można podzielić na kilka kategorii, a jedną z nich jest PR kryzysowy. Polega on na tym, że w przypadku powstania sytuacji kryzysowej wydaje się komunikaty mające na celu uspokojenie sytuacji.
PR-owe łagodzenie kryzysu
Żaden kryzys wewnętrzny nie jest dobry dla spółki czy instytucji finansowej notowanej na giełdzie. Może się on przełożyć na spadek cen akcji, odejście akcjonariuszy czy utratę kapitału a nawet klientów. Dlatego duże korporacje nie mogą sobie na takie coś absolutnie pozwolić. Nawet jeśli w jakiejkolwiek dziedzinie działalności pojawia się sytuacja kryzysowa to nie może ona się wydostać poza organizację. W tym celu korzysta się z usług firm potrafiących w sposób umiejętny poprowadzić PR kryzysowy Warszawa jest miastem, w którym takich agencji public relations działa bardzo wiele. Przeważnie jest tak, że jedna firma zajmująca się PR-em obsługuje maksymalnie kilka dużych spółek, ale najczęściej jest tak, że zajmuje się tylko jedną, ale za to kompleksowo. Robi to nie tylko w sytuacji kryzysowej, ale na każdym etapie działania korporacji. Bez względu na aktualną sytuację spółki czy instytucji finansowej każdy komunikat wychodzący do opinii publicznej jest odpowiednio nadzorowany przez specjalistów od PR-u.
Sytuacją, w której można mówić o kryzysie w spółce giełdowej, mogą być chociażby złe wyniki finansowe. W przypadku takich spółek nie są one tajemnicą, ale już sposób ich przekazania opinii publicznej może mieć kolosalne znaczenie dla dalszych losów danej spółki. Dlatego wszystko co się wiąże z komunikacją zleca się specjalistom.