Przejdź do treści

Czy e-marketing jest skuteczny – pozycjonowanie

pozycjonowanie

E-marketing – social media i pozycjonowanie

pozycjonowanieMówiąc o marketingu skupiamy się na wielu jego dziedzinach. Każdy marketing jest inny i każdy wymaga innego podejścia. To, jaki marketing powinniśmy zastosować zależy też od specyfiki naszych usług. Inaczej będzie wyglądał marketing wielkiego koncernu, inaczej sklepu w Internecie, a jeszcze inaczej salonu fryzjerskiego na osiedlu.

Skupmy się jednak na dość nowym zagadnieniu, jakim jest e-marketing, czyli po prostu reklama w Internecie. Już utworzenie profilu na portalu społecznościowym jest reklamą. Bardzo często lekceważymy takie formy promocji, nie można jednak do nich podchodzić zbyt sceptycznie, bo jeśli np. prowadzimy salon kosmetyczny lub fryzjerski i na profilu będziemy co jakiś czas umieszczać efekty naszej pracy, szybko pojawią się nowi klienci, którzy po prostu będą mieli pewność, że naszą pracę wykonujemy bardzo dobrze. Kolejna kwestia to umieszczanie informacji o firmie na wszystkich portalach zrzeszających przedsiębiorstwa im nas więcej, tym lepiej. Musimy więc znaleźć się na wszystkich najpoważniejszych spisach stron Internetowych. Kolejna kwestia to banery. Tutaj widać jednak wyraźny podział, na pewno nie jest to najlepszy sposób na reklamę dla małych lokalnych firm, no chyba, że reklamują się na portalach lokalnych, wtedy jak najbardziej ma to sens i warto podjąć się takiej inwestycji. Kolejna kwestia to artykuły sponsorowane. Znowu, jeśli firma jest lokalna, powinny nas interesować tylko lokalne strony Internetowe, jeśli natomiast jest to większa, krajowa firma, reklama w Internecie jest jak najbardziej wskazana. Wiadomo, że blogerzy, jak również wszystkie inne strony Internetowe mają duży wpływ na nasze decyzje, jeśli w artykule na temat diety przeczytamy, że warto jeść płatki zbożowe tej i tej firmy, to od razu je kupujemy. Podobnie działają na nas kosmetyki i różne środki czyszczące.

Żaden, nawet najlepszy opis w sklepie Internetowym nie przekona tak klienta, jak zwykłe artykuły sponsorowane w Internecie. Niby wiemy, że jest to artykuł zamówiony, ale jednak ufamy bezgranicznie, bo znamy osobę, która to pisała i wydaje się nam, że nie oszukałaby swoich czytelników.

 


Podziękowania dla firmy Pikseo