Przejdź do treści

Korzystamy ze sterowników HSFI

Część firm oferujących usługowe naprawy sterowników, umożliwia wysyłkową naprawę. W takich przypadkach wystarczające będzie zdemontowanie z pojazdu sterownika, bez konieczności demontażu całego silnika. Pozwala to w znacznym stopniu na ograniczenie kosztów związanych z naprawą sterownika. Czy rzeczywiście warto zdecydować się na skorzystanie z takiej usługi? Jak ona przebiega?

Naprawa sterowników HSFI

hsfi 2.5Na rynku dostępne są usługi profesjonalnej naprawy sterowników hybrydowych do samochodów Opel ECU ECM. Tyczy się to między innymi modeli Astra G, Zafira, Corsa, Vectra V czy Tigra. Za typowe objawy uszkodzonego sterownika uznaje się nierówną pracę silnika, pojawiający się spadek mocy, brak prawidłowej reakcji na pedał gazu, a także zapalanie się kontrolki awarii silnika. Oprócz tego występuje brak komunikacji sterownika z silnikiem, w silniku nie pali się jeden albo większa liczba cylindrów, a silnik może gasnąć po rozgrzaniu. Dodatkowo występują błędy cewek oraz brak napięcia w jednej z cewek zapłonowych, mogą także pojawić się błędy sondy lambda i czujników. Warto zadbać o profesjonalną naprawę sterowników hsfi 2.5. Doświadczeni pracownicy serwisów bardzo szybko ustalą, że jednym z charakterystycznych objawów są także błędy sterowania przepustnicą, błędy przepływomierza, a także błędy wtryskiwaczy. Nieco mniej charakterystyczne są również błędy zaworu EGR i przepustnicy, błędy sterowania wentylatorem i błędy potencjometru pedału gazu. Lista możliwych wyskakujących błędów jest więc bardzo długa.

Aby skorzystać z naprawy wysyłkowej, wystarczy zdemontować oraz wysłać sterownik, bądź dostarczyć go osobiście do serwisu. Część firm oferuje także demontaż, naprawę oraz montaż sterownika bezpośrednio w siedzibie firmy, już z po wcześniejszym uzgodnieniu terminu naprawy. Z tego rodzaju usług korzystają zarówno osoby indywidualne, jak i warsztaty samochodowe czy firmy motoryzacyjne.