Przejdź do treści

Wyrabianie pieczątek firmowych

Podpisy na wszelkich dokumentach firmowych czy urzędowych zwykle nie wystarczą, by dokument był zaakceptowany. Liczy się też logo i pieczątka, czyli graficzne potwierdzenie przynależności do danego przedsiębiorstwa lub instytucji. Najlepiej wybrać taki projekt, w którym zachowana będzie estetyka nawiązująca do naszej działalności i by odbity znak zmieścił się pod każdym dokumentem.

Firmowa pieczątka oznaką profesjonalizmu

wyrobienie pieczątki firmowejJak każdy stempel pieczątka będzie miała wytłoczone odpowiednie znaki, by odbić na papierze ślad, który uwieczni nasze nazwisko, logo lub inne ważne dla działalności informacje. Najczęściej umieszcza się niej nazwę i logo firmy, numer nip, regon, dane kontaktowe – np. adres. W przypadku stempli imiennych – również imię i nazwisko danej osoby oraz inne ważne informacje (choćby numer rachunku bankowego). Wyrobienie pieczątki firmowej wiąże się z zaprojektowaniem adekwatnego logotypu, który z czasem może zacząć spełniać funkcję reklamową i stanowić znak rozpoznawalności danego przedsiębiorstwa. Pieczątki mogą być automatyczne i manualne, w różnych rozmiarach, a cena zależy od tego, na jaki typ się zdecydujemy. Niektórzy usługodawcy dają zamawiającemu możliwość stworzenie własnego indywidualnego stempla za pomocą kreatorów dostępnych na stronach internetowych, gdzie ponadto można złożyć zamówienie. Obecnie tworzone są pieczątki wyposażone w tak zwany automat samotuszujący, który wpływa na dłuższą trwałość i wyrazistość stempla. Obudowy produkowane są z różnych surowców, najczęściej z plastiku, choć dostępne są również te metalowe lub drewniane.

Solidna, dobrze wykonana i pasująca do charakteru usług firmowa pieczątka to wizytówka i oznaka profesjonalizmu w branży. Dzięki niej łatwo i sprawnie oznakujemy dokument, a ponadto przyspieszymy sam proces obsługi klienta – zamiast długich podpisów wystarczy zaledwie jeden ruch ręką, by każdy wiedział, z jaką firmą ma do czynienia.